30 اردیبهشت 1403

واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات شبکه بهداشت و درمان بوانات

 

وظایف مسئول فن آوری اطلاعات :

وظایف در حوزه سخت افزار

ماده ۱ -   نظارت بر روند خرید تجهیزات رایانه ای :

      ماده ۱-۱ - دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای ( فرم شماره یک )

      ماده ۲-۱ - بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید ، یا عدم تایید نیاز

      ماده ۳-۱-  تهیه لیست تجهیزات مناسب با نیاز(در صورت تایید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات (فرم شماره ۵)

      ماده ۴-۱- تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها ( تایید قیمت بر عهده کارپرداز می باشد )

ماده ۲ -      کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتور های تایید شده ،به صورت زیر :

       ماده ۱-۲ -  بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تایید شده

       ماده ۲-۲ - الصاق برچسب لیست قطعات داخلی رایانه ها همراه با مشخصات فنی و تاریخ شروع و خاتمه گارانتی قطعات بصورت مشخص بر  

       روی رایانه های خریداری شده ( بهتر است توسط شرکت فروشنده انجام گیرد )

      ماده ۳-۲ - تکمیل فرم مخصوص چک لیست سیستم (فرم شماره ۶) همراه با توضیحات مربوطه

      ماده ۴-۲ - الصاق برچسب کنترل فنی در پشت کیس

ماده ۳ -     فرآیند تعمیرات  :

      ماده ۳-۱ - نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد

      ماده ۲-۳ - تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده

     ماده ۳-۳ - نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات

             تبصره - نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی

وظایف در حوزه شبکه

ماده ۱ - نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive  بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات

ماده ۲ - تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات   

ماده ۳ - آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active

ماده ۴ - آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت

ماده ۵ - آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی

ماده ۶ - حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود

ماده ۷ - مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول  و نیازها

ماده ۸ - عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه IP وکارت شبکه و... )

ماده ۹ - آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه  Network + ( اختصاصی کارشناسان )

ماده ۱۰ - مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه

 

وظایف در حوزه  نرم افزار

ماده ۱ - پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم

ماده ۲ - مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها

ماده ۳ - هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها

ماده ۴ - همکاری در تهیه RFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها  انتظارات واحد از  نرم افزار مورد تقاضا)

ماده ۵ - آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه  ( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... )

ماده ۶ - آگاهی از کلیات  (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیکیری مناسب تر مسائل مربوطه

ماده ۷ - نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data )  از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها

ماده ۸ - تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری      

ماده ۹ - مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری

وظایف در حوزه  وب سایت

ماده ۱ - آشنایی با درسا و آدرس های وب سایت واحد

ماده ۲ - بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه

ماده ۳ - آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای متفاوت )

ماده ۴ - به روز نگه داشتن مطالب وب سایت  ( اخبار و اطلاعیه و ... )

ماده ۵ - نظارت کارشناس IT برروی کار رابطان وب سایت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )

ماده ۶ - نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آنها 

وظایف در حوزه HIS

 ماده ۱ - نظارت بر آموزش های ارائه شده از طرف شرکت پیمانکار وگزارش اشکالهای احتمالی به کارشناس مسوول آموزش نرم افزار

ماده ۲ - همکاری با مدیریت بیمارستان جهت بهتر شدن شرایط کاربری نرم افزار

ماده ۳ - نظارت بر فعالیت های شرکت پیمانکار در زمان سرویس های دوره ای و تحویل گرفتن قطعات داغی

ماده ۴ - نظارت بر تهیه گزارش های HIS توسط سوپروایزرها هر ۱۵ روز و ارسال آنها بصورت فصلی

وظایف در حوزه  اتوماسیون اداری

ماده ۱ - آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری

ماده ۲ - آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد

ماده ۳ - اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتومسیون اداری و کاربران ( فعال - تغییر سمت و ....)  در آن مرکز

 وظایف در حوزه  اینترنت

ماده ۱ - استفاده از امکانات اینترنت ( FTP,FTP۲ ، حجم down Load )و نرم افزارهای جانبی

ماده ۲ - شناسایی error  های سیستم جهت اتصال به اینترنت

ماده ۳ - راهنمایی کاربران  واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصی 

       تبصره – موارد فوق در سایت اینترنت توضیح داده شده است .

ماده ۴ - شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود

وظایف در حوزه  مخابرات

      ماده۱ - آشنایی با نرم افزار مرکز تلفن و نحوه ارتباط سیستم رایانه با مرکز تلفن ( مراکز تلفن دارای رایانه )

     ماده ۲ - تهیة نرم افزار مرکز تلفن بصورت Backup ( از طریق مخابرات دانشگاه ) جهت استفاده در مواقع ضروری ( مراکز تلفن دارای رایانه )

     ماده ۳ - تهیه کیس رزرو برای مرکز تلفن و جایگزینی در مواقع ضروری ( مراکز تلفن دارای رایانه )

     ماده ۴ - آشنایی با عملکرد کلید های کنسول مرکز تلفن ( مراکز فاقد رایانه )

     ماده ۵ - آموزش دستگاه مبدل IP  ( Voip ) جهت آشنایی با قابلیتهای دستگاه و تسلط کافی بر نحوة عملکرد صحیح دستگاه و عیب یابی آن

     ماده ۶ - نظارت روزانه بر عملکرد صحیح دستگاه Voip و رفع عیوب احتمالی

     ماده ۷ - نظارت بر صحت عملکرد ups و باطریهای مرکز تلفن

 

 
 
 مسئول واحد:

مهندس فیروزه حبیبی- کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات

Email:  habibif@sums.ac.ir

شماره تلفن :  ۲-۴۴۴۰۲۱۸۱-۰۷۱ داخلی ۱۱۰